Bun venit!

joi, 1 decembrie 2011

La multi ani, Romania!

Am auzit de nenumarate ori expresia:"Patriotismul nu mai e la moda!",spusa chiar asa,spusa cu alte cuvinte dar avand acest inteles, cu malitiozitate ori sarcasm uneori,cu dispret alteori sau cu tristete deseori. M-am intrebat atunci daca sentimentul de patriotism cu care am crescut s-a diminuat (stiu ca e inca acolo) si n-am reusit sa-mi dau un raspuns clar. Ce inseamna patrie? In dictionarul online gasesc (dau copy-paste):"Mediu politic, social si cultural în care îsi desfăsoară viaţa si lupta fiecare popor; teritoriu locuit de un popor; ţară în care s-a născut cineva si al cărei cetăţean este." ; "1)Teritoriu care istoriceste aparţine unui popor si unde acesta trăieste. 2) Tară în care s-a născut, în care trăieste si al cărei cetăţean este cineva. 3) Loc unde s-a născut si trăieste cineva; pământ natal; ţară;" si alte cateva definitii.
Ce inseamna pentru mine patria?
Inseamna in primul rand copilaria mea cu toate ale sale, cu basmele romanesti - Creanga, Ispirescu,Slavici si nu in ultimul rand Eminescu in care regasesc si azi taramul acela stralucitor de poveste din poezie si proza, cu bunicii mei iubiti, cu povestirile istorice in care Stefan cel Mare, Mihai Bravul si Radu de la Afumati, Neagoe Basarab, Mircea cel Batran, Ion- Voda cel Cumplit, Constantin Brancoveanu si Alexandru-voda Cuza, - Feti-Frumosi, care luptau cu zmeul invingeau aproape de fiecare data...
Inseamna oameni in toata puterea cuvantului - Traian Vuia, Aurel Vlaicu, Petrache Poenaru, Nicolae Grigorescu, Ciprian Porumbescu, George Enescu, Constantin Brancusi, Henri Coanda….
Inseamna Muntii Carpati, Dunarea si Marea Neagra , tinuturi si peisaje unice, pe care le vezi doar aici, in Romania….
Inseamna Mausoleul de la Marasesti unde ii regasim pe Ion Dragalina si Ecaterina Teodoroiu langa multi altii, oameni care prin sacrificiul lor au facut posibila Unirea cea Mare...
Patria inseamna pamant udat de sangele inaintasilor, cei care si l-au varsat pentru libertate, credinta si increderea intr-un viitor mai bun.
Acestea toate sunt fapte, sunt realizari . Este istorie.
Ce inseamna pentru mine patria?
Inseamna radacini, inseamna copiii mei, parintii mei, si eu, parte din aceasta patrie.
Inseamna 105-106,1335, 1475,1595,1600,1859,1877,1907,1918,1944-1945, 1989, inseamna victorie, rezistenta, chinuri, moarte, cotropiri, biruri, biruinta, tortura, razboi, pamant, cozi, inseamna azi nenumarate partide ,minciuna, inseamna hotie, banditism, coruptie, egoism, nepasare, sfidare, manele, tatuaje, etno-botanice, subcultura, kitch-uri, nepotisme, gangsterism, analfabetism, satanism, resemnare, fuga, suferinta, teama de ziua de maine…
Imi iubesc patria??
O, da, o iubesc!

1 Decembrie 2011

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu