Bun venit!

luni, 9 mai 2011

Evenimente importante

Data de 9 mai are o tripla semnificatie pentru Romania:
 - proclamarea independentei Romaniei in 1877 de catre Parlament, dupa declaratia facuta de M. Kogalniceanu in care tara noastra rupea legaturile cu Turcia;
 - capitularea Germaniei in 1945 care a marcat sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial;
 - ziua Europei, hotarare luata de Consiliul European in 1985 la Milano.



 Am sa postez aici o inregistrare cu unul dintre putinii veterani de razboi care mai traiesc, facuta de un nepot de-al lui,caruia ii multumesc pentru aceasta marturie vie de istorie.
Regret ca nu am si cu bunicul meu asa o inregistrare, a murit in '94, si el imi povestea despre front ( a fost pe frontul rusesc, a scapat din incercuirea de la Cotul Donului) si despre alte multe evenimente istorice pe care nu le gaseam in cartile de istorie cenzurata din copilaria mea. Era educat, desi om simplu de la tara, citea mult, mai ales istorie pe care o comenta deseori si facea indreptarile si completarile de rigoare. Mi-e dor de bunicul meu,singurul din cei pe care ii cunosc, care nu s-a entuziasmat in decembrie '89,care mi-a spus chiar in acea vineri dimineata ca vor urma multi ani grei pentru tara si pentru viitorul nostru,copiii de atunci, ca va aparea munca la patron, ca se va fura din avutul tarii...el trecuse prin cateva schimbari de regim...precizez ca ii ura pe comunisti, cu care a avut de-a face in anii '60 pentru ca nu voia sa se inscrie in C.A.P. Dumnezeu sa-l odihneasca!
Sa-l ascultam pe Emilian Streanga povestind...



Multa sanatate ,domnule Emilian!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu